Dag ..

Twee vragen/bedenkingen. 

De eerste:

Al drie weken nu probeer ik om op dat cursistenportaal te geraken om dat lesmateriaal te downloaden.

Sinds verleden week geraak ik eindelijk op die Syntra-cloud, maar enkel via een apart doorgestuurde link, waardoor ik nu wel zo online op dat é-platform geraak, maar offline kan ik nog steeds niet verder werken (en ik heb geen vast internet, enkel mobiel) én ik kan ook niets downloaden (zodat ik die cursus dus ook niet kan laten afdrukken).

Ik ondervind daar problemen mee en krijg eigelijk telkens zeer onbevredigende antwoorden aan de balie (en elke keer per individu ook andere antwoorden).

Ik denk ten eerste dat er iets mis is met de login en eigenlijk ben ik het wat beu dat ik elke keer een week moet wachten en dat dat maar blijft opschuiven zonder resultaat (seffens al een maand). 

Kan je hier iets aan doen zodat ik die cursus volgende week bevoordeeld heb?

Of dat ik daar zo snel als mogelijk aan kan om die te downloaden aub. 

Dan kan ik die hier in het kopie center af laten drukken. 

Dat zou ik ten zeerste appreciëren. 

De tweede:

Het kán zijn –maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk– dat mijn niét of zelden participeren aan de praktijkles overkomt als desinteresse. 

Niets is minder waar. 

Als ik al geïnteresseerd was in de fiets -en de mechaniek van de fiets, dan nu nog meer dan ooit. 

Met elke les prikkel je mijn interesse steeds meer. 

Zelfs zo sterk dat ik zelfs m’n toekomst eens aan het herbekijken, hertekenen, herberekenen en opnieuw aan het kalibreren ben vanuit het perspectief als fietsenmaker… gewoon.. om de mogelijkheid.. om te ZIEN

Maar, zonder al te diep op zaken in te gaan, ik functioneer niet zoals de meeste mensen

Dat is zelfs zacht uitgedrukt.

Dat maakt het voor mij zeer moeilijk om zelfs met maar één ander iemand aan een fiets te werken, laat staan dus met drie of vier.

Dat mij ongevraagd aanraken, dat geadem in mijn nek…

Ik krijg daar echt de “weubbes” van, koud zweet.. stress

Maar het is meer dan dat. 

Gisteren zei u bijvoorbeeld: “Ik ga even iets halen maar haal de voorwielen er al uit en maak de remkabel van de voorrem al los. Daartegen ben ik wel terug en leg ik de volgende stap uit.”

Corrigeer mij maar als ik verkeerd ben he. Als ik u misschien verkeerd gehoord heb he. 

Maar dat is wat ik gehoord heb. 

Maar u was de deur nog niet uit en iedereen vloog als -sorry e- kiekens zonder kop op die fietsen en begonnen vanalles te doen wat ze nog niet moesten doen. Wat u niet gezegd had.

Slagen, kloppen, steken met vanalles en nog wat.. ieder met zijn eigen idee en- “beter wetend” dan de ander -door elkaar zijn eigen dingetje doend, zonder gewoon te doen wat u gezegd én voorgedaan had en niet meer dan dat. 

Ik kan daar niet mee om. 

Ik “flip” daar echt op. 

-En neen, voor alle duidelijkheid, ik ben niet ’tegen’ initiatief nemen. Absoluut niet! Zelf zullen we ook initiatief nemen als dat moet. Zelfs daar waar anderen compleet bevriezen. Zelfs daar waar professionelen bevriezen. Maar er is een zeer groot verschil tussen (nadenkend) initiatief nemen en (ondoordacht) onbezonnen zijn. Zeker als zulks onbezonnenheid anderen in gevaar brengt dan. Dan blijf ik graag ver uit de buurt van dat soort initiatief. En in uw les zijn we er in de eerste plaats om te leren. Maar ik heb de indruk dat er “sommigen” zijn die zelfs al denken zelf leerkracht te moeten spelen.. sorry.. zijlijn-frustraties..-

Ook heb ik zelf al te dikwijls door zo’n onnadenkend gedrag van anderen verwondingen opgelopen die vermeden hadden kunnen worden. 

Zeker niet altijd “kleine” verwondingen zelfs. 

En dan blijf ik –tot mijn eigen grote ergernis en frustratie– liever aan de zijlijn kijken nu. 

(Want zelfs verleden week had ik, omdat ik toch even wou proberen mee te doen, de ene keer bijna een schroevendraaier in mijn hand -omdat ik met het uitboren van die bussen alleen maar wou tonen en herhalen wat ú gezegd, verteld en uitgelegd had, maar iemand het toch nodig vond om, terwijl mijn hand daar was, om een schroevendraaier in die bus te proberen rammen, daar dan af schoot richting mijn hand en zelfs geen besef heeft van zijn.. gedrag- ik kon nog net op tijd mijn hand wegtrekken of die schroevendraaier had in mijn vinger gezeten- en de tweede keer had ik bijna een kader tegen mijn hoofd omdat terwijl ik aan het kijken was iemand het nodig vond om zonder te zien of na te denken die kader plots weg te trekken omdat hij er iets anders mee wou doen denk ik. Trouwens, gisteren ook nog. Zonder nadenken zitten die met een hamer op dat onderste balhoofd te kloppen, Jij had trouwens ook déze les al een paar keer gezegd van je zo te zetten dat je altijd jezelf een beetje als “bankvijs” kan gebruiken om de fiets te ondersteunen, onder controle en tegen te houden, meppen ze die fiets, omdat ze dat niet doen, omdat die niet luisteren denk ik, uit die beugels en zwiepte die fiets uit die beugel bijna tegen mijn schenen.)

Sorry, maar dat gaat mij echt niet af. 

Misschien kom ik zo niet over maar ik ben een heel nauwgezet persoon. 

Héél nauwgezet! 

In al zijn betekenissen. https://www.encyclo.nl/begrip/nauwgezet

Zonder over al de rest te praten zorgt dát alleen er al voor dat tijdens de praktijk mijn keuze om aan de zijlijn te staan gegrond én blijvend zal zijn. 

Ook al frustreert mij dat uitermate. 

En ik ken dit, dit is mijn hele leven al zo. 

Als je daar iets van gaat zeggen gaan er twee dingen gebeuren:

A) Als het al aangenomen wordt als u daar iets van zou communiceren is dat goed voor één, max twee lessen en dan is iedereen dat alweer vergeten en rammen ze les 3 gewoon terug onnadenkend voort -en ik ga dan niets meer “durven” zeggen onder andere omwille van B->, en B) is wat ze niét zullen vergeten. ‘B’, is dat ze het mij kwalijk zullen nemen dat ik dit gezegd heb. 

En geloof me, ik heb alle verschillende aanpakken al meegemaakt. 

Hoe dat ook gezegd wordt.. dat zal niets aan de dynamiek die zal volgen veranderen. 

Dus laat mij maar van de zijlijn toekijken. 

Ik vind wel een manier om het thuis te reproduceren en te oefenen. 

Ik wou gewoon heel duidelijk maken dat mijn afzijdig houden NIETS –maar dan ook NIETS–  met ongeïnteresseerdheid te maken heeft. 

Alle ja, 

Bij deze dus..

Die cursus.. al was het dat u hem afprint en ik het u direct betaal, maar ik zou hem graag hebben. 

En die praktijk.. ja dat zien we dan wel..

Voorlopig blijf ik aan de zijlijn staan, maar dat heeft dus niets -NIETS met desinteresse te maken. 

Sorry voor de lange mail. 

koen

Je kan misschien ook genieten van:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *