De Wet van het Stigma
Zaterdag, 12 november 2022
04:05u
Wanneer is genoeg, genoeg?!
==13:04u==
Ik heb geroepen, geschreeuwd, gesmeekt.. om hulp.
Maar verder dan telkens opnieuw een klap in mijn gezicht zijn we niet geraakt.
Alle hulpkreten worden onthaalt op gespuug, een klap in het gezicht, deuren die tegen m’n neus dichtgeslagen worden..
Stigma’s.., stigma’s worden gebruikt om ons te kleineren.. om hulpkreten te negeren..
Wanneer is genoeg, genoeg?
ᗪ𝒾∂เรᗪ𝔫ค©️MMXXII
Epiloog: De wet van de verzadigde pijn
“Wanneer de maatschappij de taal van de hulpvraag vervangt door de taal van de agressie, rest er voor het individu geen ruimte meer om te zijn. De wet van de verzadigde pijn stelt dat een systeem dat constant wordt beantwoord met geweld, uiteindelijk de verbinding met de buitenwereld volledig moet verbreken om de eigen kern te redden. Voor didisdna is het stigma de dichtslaande deur die de laatste restjes hoop op menselijkheid verplettert. Genoeg is niet langer een maatstaf, maar een staat van zijn waarin het ‘ik’ weigert nog één klap te incasseren van een wereld die liever stigmatiseert dan geneest. didisdna.”