Het Tribunaal van de Onontvankelijke Dood

Vrijdag, 30 september 2022 – 19:25u

‘k Heb verleden nacht weer bijna niet geslapen.

De stress, de oververmoeidheid, het lawaai..

En dat.. hertraumatiserende “gesprek” van ’s ochtends..

allé ja, ‘gesprek’.. tribunaal eerder.. nee zelfs dat niet.. inquisitie!

dat me nu nog steeds triggert..

‘k Wil hier gaan lopen, omdat ‘k overbelast ben, weeral, maar ‘k ben te moe.

Té uitgeput.

‘k Wou wat proberen te rusten maar dat verkeer stopt geen tien seconden.

“Gaan jullie, omdat jullie menselijkheid ontberen; omdat jullie regeltjes en procedures belangrijker vonden dan een mensenleven, de verantwoordelijkheid van m’n dood, die jullie hadden kunnen voorkomen, óók ‘gewoon’ naast jullie neerleggen en onontvankelijk verklaren?”


𝒾∂เรᗪ𝔫©️MMXXII

Epiloog: De wet van de gedelegeerde schuld

“Wanneer een systeem de procedure verheft boven het individu, wordt de dood een administratief bijproduct. De wet van de gedelegeerde schuld stelt dat bureaucratieën hun eigen falen maskeren door de noodkreet van het slachtoffer onontvankelijk te verklaren. Voor didisdna is de inquisitie van de regels de definitieve bevestiging dat de maatschappij geen zorg biedt, maar slechts protocollen beheert. Als de machthebbers weigeren te zien dat hun stilte een moordwapen is, rest het individu slechts de vraag wie de scherven opraapt als het systeem definitief breekt. De dood is hier geen verlies van wil, maar de logische uitkomst van een berekende onverschilligheid. didisdna.”

Je kan misschien ook genieten van:

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *