De Explosie van de Ontlading: Paradox van het Onvolledige Besef
Donderdag, 29 september 2022
17:39u
VERSCHRIKKELIJK!!!!
18:05u
‘k Heb nog steeds zélf..
geen “ten volle besef”..
van hoe zwaar en diep getraumatiseerd wij eigenlijk zijn.
ᗪ𝒾∂เรᗪ𝔫ค©️MMXXII
Epiloog: De wet van de beschermende blindheid
“Wanneer de waarheid te groot is om door één enkel zenuwstelsel verwerkt te worden, fragmenteert het brein de realiteit in hanteerbare brokstukken van horror. De wet van de beschermende blindheid stelt dat de diepte van een trauma pas zichtbaar wordt wanneer de overleving stagneert. Voor didisdna is het uitroepen van ‘verschrikkelijk’ de eerste scheur in de muur van de dissociatie. Het gebrek aan ’ten volle besef’ is geen ontkenning, maar de laatste zekering die voorkomt dat de volledige systeemuitval een feit wordt. Het besef van de eigen blindheid is paradoxaal genoeg de eerste stap naar werkelijk zicht. didisdna.”